خبرها

۱۹ اسفند ۱۳۹۶

برتری بی‌چون و چرای تیگو7 در رقابت با برندهای مطرح بازار ایران

درگ ریس رنو کپچر و چری تیگو7
درگ ریس رنو کپچر و چری تیگو7

 

دیروز 18 اسفند، برند چری از شرکت مدیران خودرو رویداد فوق‌العاده مهیجی را ترتیب داد که انعکاس فوق‌العاده‌ای هم در رسانه‌های مختلف پیدا کرد، چراکه برای اولین بار برندی چینی با اطمینان از کیفیت خودروی خود، برندهای خوشنام دنیا را به چالشی جدی مقایسه شتاب و قدرت موتور دعوت می‌کرد. در طی این رویداد خودروهای مختلفی از برندهای ژاپنی، کره‌ای و اروپایی اقدام به مسابقه درگ ریس (Drag Race) در فاصله‌ی 400 متری پیست اتومبیلرانی آزادی با تیگو7، خودروی طلایه‌دار برند چری کردند، اما آنچه که بیش از هر موضوع دیگری هیجان و جذابیت این رویداد را به بالاترین حد خود رساند، این امر بود که تیگو7 در تمامی هشت درگ ریس خود برتری آشکار خود را نسبت به خودروهای گران‌قیمت بازار به‌وضوح اثبات و تثبیت نمود.

اما رقابت مهیج تیگو7 چگونه و چطور برگزار شد؟ به فاصله‌ی کوتاهی بعد از اطلاع‌رسانی محدود چری در شبکه‌های اجتماعی خودش، خبر برگزاری رویدادی مهیج در رسانه‌های دیجیتال و غیردیجیتال بازخورد حیرت‌انگیزی داشت. به این ترتیب، وقتی چری اعلام نمود که علاقه‌مندان و مالکان خودروهای برندهای ژاپنی، کره‌ای و اروپایی می‌توانند با ثبت‌نام در وبسایت چری و اعلام مدل خودروی خودشان، در این رویداد حاضر شوند.

این امر موجب استقبال گسترده علاقه‌مندان برای شرکت در درگ ریس با تیگو7 شد و در نتیجه، از میان خودروهای مختلف، این مدل‌ها در میدان مسابقه روز جمعه حاضر شدند: خودروهای تیوولی از سانگ یانگ (کره جنوبی)، ASX از میتسوبیشی (ژاپن)، کپچر و همچنین مگان از رنو (فرانسه)، پرادو از تویوتا(ژاپن)، اپتیما از کیا (کره جنوبی)، توسان و همچنین اِلنترا از هیوندایی (کره جنوبی).

درگ ریس هیوندایی توسان و چری تیگو7
درگ ریس هیوندایی توسان و چری تیگو7

 

خودروی چری تیگو7 از موتور 1،5 لیتری توربو بهره می‌برد که 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتون متری گشتاور تولید می‌کند و موتور قدرتمند آن ساخت AVL و توربوی بی‌نظیرش نیز طراحی و تولید Honeywell آمریکاست. به علاوه که گیربکس دوکلاچه DCT ساخت برند GETRAG است که عمدتا خودروهای BMW و بنز از مشتریان گیربگس‌های این برند می‌باشند.

چری تیگو7 با بهره‌گیری از توانایی‌های موتور توربوی قدرمندش با اعتماد بنفس کامل به رقابت با رقبایش پرداخت و از آنجا که غیر از خودروی رنو کپچر که مجهز به موتور توربو بود، باقی خودرو به راحتی در دو تا سه درگ ریسی که برای هر مدل رقیب برگزار شد، تیگو7 تقریبا در تمامی رقابت‌ها با فاصله‌ی آشکاری از خودروی رقیب جلو می‌زد. تنها رقیب جدی تیگو7 در میان هشت رقیب ژاپنی، کره‌ای و اروپایی، رنو کپچر بود. رنو کپچر که از موتور توربو بهره می‌برد و بدنه‌ی سبک‌تری هم دارد، در رقابت توانست شانه به شانه‌ی تیگو7 حرکت کند. نکته مهم در سیستم شتاب تیگو7 این بود، در اغلب موارد، تیگو7 در سه ثانیه اول مسابقات کمی کندتر استارت می‌زد اما به محض عبور از سه ثانیه اول و طی 100 متر اولیه، خیلی سریع موتور توربو وارد مدار شده و شتاب صفر تا صد کیلومتر 10 ثانیه‌ای تیگو7 موجب می‌شود خودرو با فاصله‌ی قابل توجهی جلو بیافتد.

درگ ریس میتسوبیشی ASX و چری تیگو7
درگ ریس میتسوبیشی ASX و چری تیگو7

 

شرکت مدیران خودرو روز گذشته فرصت خوبی را برای مردم تدارک دید تا همه از نزدیک شاهد توانایی های کششی تیگو7 باشند. در رقابت درگی که بین این خودرو و رقبای مطرح هم رده، از دیدگاه قیمتی و سگمنتی، هیچ یک توان رقابت با پیشرانه و سیستم انتقال نیرو چالاک تیگو7 را نداشتند. در کنار رقابت خودروهای رقیب، چند دستگاه خودرو تیگو7 در کنار پیست به نمایش گذاشته بود که در اختیار شرکت‌کنندگان و مردم قرار داشت تا از نزدیک آن را مشاهده و همه آپشن‌های آن را بررسی نمایند.

تیگو7 تجلی تلاش چینی‌ها در دستیابی به خودرویی ایده‌آل برای بازارهای جهانی است. چری با همکاری تنگاتنگ با شرکت‌های اتریشی و انگلیسی در زمینه ساخت پیشرانه و شاسی توانسته است خودرویی را به تولید انبوه برساند که در زمینه آپشن و توان فنی به رقیب جدی برای خودروهای توانمند کره‌ای بدل شده است. این برند برای آینده نزدیک خودروهای بروز و پیشرفته‌تری را تدارک دیده است و دقیقا بر همین اساس برنامه ورود به بازار آمریکا شمالی را در سر دارد.

 

DISCOVER CHERY

© 2016 All rights reserved by cheryco.ir - Designed & developed by Parsnemoodar